Klantenservice
Contactinformatie
Hoe kan ik de Dierspecialist klantenservice bereiken?
Via het contactformulier. Hier kun je een vraag stellen. De meest voorkomende vragen (FAQ) vind je op deze pagina terug. Je kunt de Dierspecialist klantenservice natuurlijk ook bellen op nummer 020-4486459. Onze klantenservice is op werkdagen tussen 8.30 uur en 17.00 uur bereikbaar (daarbuiten beperkt bereikbaar). Is onze klantenservice niet bereikbaar? Spreek dan uw naam en telefoonnummer in, u wordt altijd terug gebeld.
Waar kan ik een opmerking indienen?
Heb je een vraag, opmerking of tip voor Dierspecialist? Neem dan contact op met de Dierspecialist klantenservice via het contactformulier.
Producten & assortiment
Komt het webshopassortiment overeen met het assortiment in de Dierspecialist winkels?
Het assortiment op de webshop kan afwijken van dat in de Dierspecialist winkels. De webshop biedt over het algemeen meer producten aan. Sommige winkels hebben specifieke assortimenten die niet op de webshop verkrijgbaar zijn.
De informatie over een artikel wat ik zoek is onvolledig?
Op de Dierspecialist webshop wordt alle voorhanden productinformatie getoond. Deze informatie wordt constant aangevuld en kan ook worden gewijzigd. Dierspecialist hecht veel waarde aan het verschaffen van volledige en juiste productinformatie. Wil je alsnog extra informatie over een product? Raadpleeg dan de webpagina van de fabrikant.
Klopt de afbeelding altijd met het product wat ik bestel?
Dierspecialist heeft met de grootste zorgvuldigheid afbeeldingen van producten op de shop geplaatst. In sommige gevallen kan de afbeelding afwijken van het product dat je bestelt. Van niet alle varianten is een foto voorhanden, in die gevallen is als afbeelding een foto van één van de varianten genomen.
Als het product voorradig is op de webshop, is het dan ook voorradig in de Dierspecialist winkels?
De webshop werkt met een eigen voorraad die los staat van de voorraad in de diverse Dierspecialist winkels. Een product uit voorraad leverbaar op de webshop is niet vanzelfsprekend altijd uit voorraad leverbaar vanuit de diverse Dierspecialist winkels. Als je het product in een Dierspecialist winkel wilt afhalen zorgt de webshop er voor dat het product in de Dierspecialist winkel voor je klaar te ligt om af te halen. Een product niet voorradig op de webshop kan wel voorradig zijn in een Dierspecialist winkel, we adviseren je hierover contact op te nemen met je Dierspecialist winkel.
Wat is het prijsbeleid?
Prijzen in de Dierspecialist winkels kunnen afwijkend zijn van de adviesprijzen op de Dierspecialist Webshop. Op bestellingen via de Dierspecialist Webshop zijn geen Dierspecialist Spaarpunten/-zegels of Dierspecialist Balenpasstempels van toepassing. Actie aanbiedingen worden verrekend vanaf de adviesprijs.
Meer informatie over kopen op afstand?
De website consuwijzer verstrekt alle informatie omtrent kopen op afstand. Deze website is een initiatief van de Nederlandse overheid.
Bestellen
Komen er extra kosten bij als ik een bestelling plaats?
Je betaalt uitsluitend het aankoopbedrag plus de eventuele verzendkosten (bij bezorgen op een adres). Kies je er voor je bestelling af te halen bij een Dierspecialist winkel, dan betaal je geen verzendkosten en betaal je de bestelling pas in de winkel.
Als ik een bestelling plaats, word ik dan lid of iets dergelijks?
Aan je bestelling zit geen lidmaatschap verbonden. Je kunt je natuurlijk wel inschrijven voor de Dierspecialist nieuwsbrief, waarin interessante informatie & aanbiedingen staan.
Geldt mijn Dierspecialist balenpas ook online?
Op bestellingen via de Dierspecialist Webshop zijn geen Dierspecialist spaarpunten of Dierspecialist Balenpasstempels van toepassing.
Wat is de status van mijn order?
In het orderoverzicht kun je altijd de huidige status van je order terugvinden. Elke wijziging in je status wordt automatisch via e-mail doorgestuurd.
Betalen
BTW
Alle productprijzen zijn inclusief BTW maar exclusief eventuele verzendkosten.
Hoe kan ik betalen voor mijn order?
Dat kan via iDeal, overboeking, PayPal, Visa, Maestro en op rekening. Alle informatie over het betalen via de Dierspecialist webshop en deze verschillende betaalmethoden vind je op de betaalmethoden pagina.
Hoe kan ik mijn coupon en/of waardebonnen activeren?
Je kunt je coupon of waardebon (bijvoorbeeld VVV) activeren door de code in te voeren in het betalingsscherm. En door te klikken op “Bereken” wordt je korting van het totaalbedrag afgehaald.
Betalen vanuit België en Duitsland?
Je kunt kiezen voor een betaling met PayPal, creditcard (via een beveiligde verbinding) of met iDeal. Helaas accepteert Dierspecialist geen postcheques of acceptgiro’s.
Raadpleeg hier de betaalmethoden
Verzending
Wat zijn de verzendmogelijkheden?
Tijdens het afrekenproces kun je kiezen of je de bestelling door PostNL of door de Dierspecialist Bezorgbus op een door jouw ingegeven afleverlocatie wil laten bezorgen of dat je de bestelling afhaalt bij een voor jouw dichtbijzijnde Dierspecialist winkel.
Hoe snel krijg ik mijn bestelling?
De leveringssnelheid is afhankelijk van welke verzendmethode je hebt gekozen.
Bezorgen op een adres door PostNL
Bestellingen die naar een adres worden verstuurd worden met PostNL verzonden (behalve als je aangeeft de bestelling door de Dierspecialist Bezorgbus te willen laten afleveren). Wanneer je op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 14:00 uur bestelt, wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. In de regel worden bestellingen dan de eerstvolgende dag op jouw afleveradres aangeboden (zon- en feestdagen uitgesloten). Het afleveradres kun je ingeven in de betaalprocedure. Wordt je pakketje aangeboden en ben je niet thuis? Dan wordt het pakketje de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden. Als je na enkele dagen nog steeds je bestelling niet hebt ontvangen, neem dan contact op met de Dierspecialist klantenservice via het contactformulier. Vergeet niet om ook je ordernummer te vermelden zodat we je snel kunnen helpen.
Afhalen bij een Dierspecialist winkel
Met 40 Dierspecialist winkels door heel Nederland is er een grote kans dat je wellicht al bij Dierspecialist aankopen doet of dat een Dierspecialist winkel zich dicht bij jou bevindt. Het gewenste afhaaladres kun je ingeven in de betaalprocedure. Je bestelling wordt zo snel mogelijk naar de Dierspecialist winkel verzonden, houd rekening met een levertijd van circa 4 werkdagen. Als je na enkele dagen nog niet hebt vernomen wanneer je je bestelling kan komen afhalen, neem dan contact op met de Dierspecialist klantenservice via het contactformulier. Vergeet niet om ook je ordernummer te vermelden zodat we je snel kunnen helpen.
Bezorgen op een adres door de Dierspecialist Bezorgbus
Je kan er ook voor kiezen om een Dierspecialist ondernemer die bij jou in de buurt bezorgt, bij jou thuis te laten afleveren. In de betaalprocedure kun je zien welke Dierspecialist winkels in jouw postcodegebied bezorgen en op basis hiervan kan je een keuze maken. Bezorgdagen en -tijden verschillen per Dierspecialist winkel. Deze informatie, naast bezorgregio’s op postcode en openingstijden, is te vinden in de Winkelzoeker. Klik hier voor meer informatie over de Dierspecialist Bezorgbus.
Wat betaal ik aan verzendkosten?
Wil je een bestelling afhalen bij een Dierspecialist? Dan betaal je geen verzendkosten. Binnen Nederland bedragen de verzendkosten € 3,99 per bestelling, vanaf een aankoopbedrag van € 50,- worden er geen verzendkosten berekend. De verzendkosten naar Duitsland of België bedragen € 6,99, ongeacht het orderbedrag.
Kan ik een bezorgtijd aangeven?
Helaas is dat nog niet mogelijk.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Dan wordt het pakketje de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden. Als je na enkele dagen nog steeds je bestelling niet hebt ontvangen, neem dan contact op met de Dierspecialist klantenservice via het contactformulier. Vergeet niet om ook je ordernummer te vermelden zodat we je snel kunnen helpen.
Ik heb mijn tweede bestelling nog niet ontvangen?
Dierspecialist behoudt zich het recht voor navolgende bestellingen pas te versturen, wanneer de betalingen van eerdere orders zijn voldaan.
Mijn order, of een gedeelte van mijn order, is niet geleverd binnen de opgegeven levertijd?
Op de Dierspecialist webshop spreken we van indicatieve levertijden. Bestel je op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 14.00 uur dan wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Heb je jouw bestelling niet binnen 1 werkdag ontvangen, dan willen we je vriendelijk verzoeken nog een dag af te wachten. Elke bestelling krijgt een Track & Trace nummer waarmee wij je zending kunnen traceren. Bij verzending via post kunnen er vertragingen optreden. Als je na enkele dagen je bestelling nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met de Dierspecialist klantenservice via het contactformulier. Vergeet niet om ook je ordernummer te vermelden zodat we je snel kunnen helpen.
Retournering
Kan ik een product retourneren?
Je bestelling wordt met de grootste zorgvuldigheid uitgevoerd. Mocht er naar jouw mening toch iets niet in orde zijn dan kun je de artikelen naar ons retourneren. De retourvoorwaarden staan achter op de factuur en zijn ook via de retourvoorwaarden pagina te raadplegen. Let wel: heb je online besteld en de order thuis laten afleveren? Stuur het dan terug naar het retouradres in Waardenburg. De kosten van de retournering zijn voor je eigen rekening. Heb je een order afgehaald? Breng het dan terug naar de winkel waar je het hebt afgehaald.
Raadpleeg hier de retourvoorwaarden
Account
Ik kan niet inloggen?
Als je problemen hebt om in te loggen op de Dierspecialist website, kijk dan eerst welke foutmelding je krijgt. De meest voorkomende fout is een verkeerd gespeld e-mailadres of wachtwoord. We kunnen je altijd een nieuw wachtwoord mailen.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Ben je jouw wachtwoord vergeten? Ga dan naar je “Log In” pagina door op de link te klikken bovenaan de site. Klik op “Wachtwoord vergeten” en vul je e-mailadres in. Je zult binnen enkele ogenblikken een nieuw wachtwoord ontvangen in je mailbox.
Waar kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
Via de optie ‘Log In’ bovenaan elke pagina kun je de gegevens van jouw account raadplegen. Hier kun je al je gegevens zoals je naam, e-mail-, factuur- en verzendadres wijzigen. Je kan meerdere verzend- en andere adressen aanmaken, maar het is niet mogelijk om details van openstaande bestellingen te wijzigen.
Ik kan geen producten in mijn winkelmand leggen?
Je browser accepteert dan waarschijnlijk geen cookies en/of het beveiligingsniveau van je browser staat te hoog. Een cookie is een speciale code die wordt gebruikt om je te herkennen bij elk bezoek aan de website. Dankzij zo’n cookie hoef je niet telkens in te loggen bij elk bezoek aan de site. Je vindt alle informatie over cookies via de opties van je browser. Volg onderstaande stappen om na te gaan of je webbrowser cookies accepteert of om cookies te activeren:
Cookie-instellingen in Internet Explorer:
Kies de optie ‘Internet opties’
Ga naar het tabblad ‘Beveiliging’
Zet het beveiligingsniveau op MEDIUM. Als het beveiligingsniveau op HOOG staat, dan worden cookies niet geaccepteerd
Klik op OK
Cookie-instellingen in Mozilla Firefox:
Kies de optie ‘Opties’
Ga naar het tabblad ‘Privacy’
Ga naar de sectie ‘Cookies’
Vink de optie ‘Alle cookies aanvaarden’ aan en indien nodig ook de extra optie ‘Waarschuw me’
Klik op OK
De Dierspecialist website is ook compatible met de browsers Apple Safari en Google Chrome maar niet met Opera. Gebruik Internet Explorer of Mozilla Firefox om optimaal gebruik te maken van de Dierspecialist website.
Service
Hoe weet ik dat mijn persoonlijke informatie veilig behandeld wordt?
Dierspecialist hanteert een strikte policy bij het vragen van je persoonlijke gegevens. Alleen de gegevens die nodig zijn om je te helpen worden van je gevraagd. Daarnaast gebruikt Dierspecialist, net zoals de meeste betrouwbare websites, de SSL (Secure Socket Layer) technologie. Dit is een geavanceerde beveiligingstechnologie die de persoonlijke informatie beschermt bij het doorsturen via internet. Dierspecialist slaat in geen enkel geval gevoelige persoonlijke informatie op, zoals creditcardnummers. Dit kan betekenen dat je deze informatie vaker moet invoeren, maar dit betekent ook dat je er zeker van kunt zijn dat deze informatie niet wordt bewaard. SSL is de standaardtechnologie die ondersteund wordt door Mozilla Firefox, Microsoft Explorer, Apple Safari en andere populaire webbrowsers. Dierspecialist gebruikt deze technologie om het verzenden van je persoonlijke gegevens te beschermen. Als je niet zeker bent of je webbrowser SSL ondersteunt, raadpleeg dan de helppagina’s van je browser of neem contact op met je Internet Service Provider (ISP) of computerfabrikant.
Wat is jullie privacy policy?
Alle informatie over de Dierspecialist privacy policy kun je vinden op de privacyverklaring pagina.
Waar vind ik jullie algemene voorwaarden?
Alle informatie over de Dierspecialist algemene voorwaarden kun je vinden op de algemene voorwaarden pagina.
Raadpleeg hier de algemene voorwaarden
Garantie
Welke garantie is van toepassing?
Op al onze producten is wettelijke garantie van toepassing, u heeft recht op een deugdelijk product.
Fabrieksgarantie is tevens van toepassing op elektrische producten.
Of een product onder de fabrieksgarantie valt, kunt u nalezen op de productpagina en/of neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Klachtenprocedure
Waar kan ik een klacht indienen?
Neem bij klachten contact op met onze klantenservice via 020-4486459 of via het contactformulier. Je kunt ons ook schriftelijk bereiken. Stuur je brief onder vermelding van je naam, adres, woonplaats en/of bestelnummer naar:
Dierspecialist Retail B.V.
T.a.v.: Klantenservice
Basisweg 48
1043 AP Amsterdam
Zodra we je klacht hebben ontvangen, sturen we je een ontvangstbevestiging. Een definitief antwoord ontvang je uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de ontvangstbevestiging.
Je kunt ook een klacht indienen bij De Geschillencommissie, raadpleeg hun website via www.sgc.nl of het Europese online geschillenplatform (ODR) raadpleeg hun website via http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Mijn dier heeft een klacht, wat nu?
Het Dierspecialist Advies Centrum geeft je gepast advies bij veel voorkomende problemen en klachten van je huisdier. Heeft je huisdier een ernstige klacht of twijfel je aan de gezondheid? Neem dan direct contact op met je eigen dierenarts. Het belang van je huisdier staat immers altijd voorop.